čtvrtek 18. prosince 2014

Zpět do arény...

Autor: Suzanne Collins
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment

Děj:
I když Katniss vyhrála 74. Hladové hry, klidný život šampiona ji rozhodně nečeká. Dostala sice obrovský dům, neskutečné množství jídla, peněz a získala si srdce spousty lidí, ale Kapitol jí jen tak neodpustí její odvážný čin.

Na konci her totiž zachránila kromě sebe i Peetu tím, že z kapsy vytáhla jedovaté bobule a oba chtěla otrávit. Hry bez vítěze by pro Kapitol byly katastrofu, a tak vzešli dva šampioni.

Vedení to považuje za projev vzdoru. Nejvíce to vadí samotnému prezidentu Snowovi, který dává Katniss podmínku, musí se chovat podle pravidel a zklidnit tak bouřící se kraje nebo bude následovat trest.

Některé kraje se začínají vzpírat, a tak jsou nutná bezpečnostní opatření, vše je mnohem přísnější.
Katniss si není jistá svými city, v jednu chvíli chce utéct s Hurikánem a netrvá dlouho a je odhodlaná bojovat po boku Peety. Stále si hrají na milence z dvanáctého kraje, kteří jsou pronásledováni osudem.

Ať už má Katniss jakékoliv plány, už je neuskuteční, protože v 3. čtvrtohorách má proti sobě bojovat 24 vítězů předešlých Hladových her. Protože je jedinou vítězkou za 12. kraj, její osud je jistý. Opět bude odloučena od rodiny a vrátí se zpět do arény, tentokrát ale nebude bojovat o svůj život.

Moje hodnocení:
Podle mě je to naprosto skvělá kniha, taková správná young adult plná napětí, zvratů a lásky. Děj není nijak zdlouhavý, takže jsem se vůbec nenudila. Podle filmu jsem věděla, co mám očekávat a musím říct, že kniha mne zaujala více než film.

Hlavní hrdinka Katniss je velmi odvážná, obětavá a ochotná. V předchozím díle se nabídla za svou sestru Prim jako splátce, a teď to byla právě sestra, kvůli které Katniss stálo za to žít. I když se jí zpočátku nelíbilo hrát divadýlko s Peetou, po delší době zjistila, že jí nic jiného nezbývá a je to tonejlepší, co může udělat pro svou rodinu. Na začátku bych řekla, že je poněkud zbrklá a nerozvážná, ale po přečtení celé knihy jsem si uvědomila, že je vlastně velmi odvážná a odhodlaná položit svůj život za své příbuzné a kamarády.

Peeta se od Katniss hodně liší. Klidný, rozvážný, ale zároveň inteligentní. Tak nějak bych ho asi charakterizovala. Možná je až příliš dokonalý, konec konců je to knižní postava, která zde má nejspíš hrát roli toho skvělého a rozvážného, který by neměl v knize chybět.

Hunger games si mě naprosto získaly, a když se nad tím zamyslím, je to asi to nejlepší co jsem zatím četla. Splnila všechny mé požadavky a určitě se k ní někdy vrátím. A také oceňuji skvělý překlad.

98%

Suzanne Collins:
Tato úspěšná spisovatelka se narodila v roce 1962 a s manželem a dvěma dětmi v americkém Connecticatu. Může se pochlubit tím, že měla vlastní show pro děti. Suzanne napsala celkem deset knih, velkého úspěchu dosáhla až trilogie Hunger games. Byla určena pro mladé čtenáře, učarovala ale i starší.

Další knihy autora:

Z

1 komentář:

  1. Já osobně jsem ji nečetla, ale byla to jediná knížka, která měla více než 100 stran a moje ségra ji přečetla, takže musí mít velké kouzlo..:)

    OdpovědětVymazat